အိပ္မက္လြန္ေနရာ
မွန္းတာ ညီမွ်ျခင္း ျဖစ္တာ၊
အတၱေတြး ဆံုးထိ လုိက္ရွာ၊
မ်ားသတၱဝါအတြက္ ျဖစ္လာ။

A place beyond dream,
Where what seems is what has been;
A thought for oneself pursued,
Turns out for all living things.

By: Dr. Sai Kham Leik

ကိုယ္အေၾကာင္း

Étoile လို႕ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ တိတ္တိတ္ေလး ေခၚတယ္...
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘယ္သူမွန္း မသိတတ္ဘူး
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘာလုိခ်င္မွန္းေတာင္ မသိတတ္ဘူး..
ေရြးစရာေတြေပၚလာတိုင္း ဒိြဟျဖစ္တတ္ေသးတယ္
ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာတစ္ခုကို လုပ္လိုက္လို႕ ဘယ္ေလာက္မွားသြားမွားသြား
ဘယ္ေတာ့မွ ေနာင္တမရတတ္ဘူး...
Coffee ၾကိဳက္တတ္တယ္...
စာေရး စာဖတ္လုပ္ရတာ ဝါသနာပါတယ္...

Tattoo ေလးေတြကို ခ်စ္တယ္
အသံုးက်မယ္ဆိုရင္
ဖေယာင္းတိုင္ငယ္တစ္တိုင္လို
ငါ……. ေလာင္ကြ်မ္းပစ္လိုက္မယ္…
ဖိနပ္တစ္ရန္လို..
ငါ…… လံုးပါးပါး ပစ္လိုက္မယ္…

ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္
မနက္ေစာေစာ ငါ့ကို လာမႏုိးစမ္းပါနဲ႕…

Saturday, January 31, 2015

က်မခ်စ္ေသာ ခ်င္းျပည္နယ္



လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလးက က်မ ဒီေအးခ်မ္းတဲ့ ခ်င္းျပည္ စေရာက္ခဲ့တယ္။ က်မေရာက္ခဲ့တဲ့ၿမိဳ႕က မင္းတပ္လို႕ ေခၚတဲ့ ခ်င္းၿမိဳ႕ကေလး။ အဲဒီၿမိဳ႕ေလးကို ဆိုယ္ကယ္နဲ႕ တတ္လာခဲ့တာ ညမအိပ္ပဲ အညာကို ျပန္ဆင္းသြားခဲ့တယ္။ 

အဲဒီ ေန႕က Sunday

အဲဒီေန႕က မိုးတိမ္ေတြ ေကာင္းကင္ယံမွာ ၀ဲေနတယ္။ 

တစ္ေရြ႕ေရြ႕ က်မတို႕ ေတာင္ေပၚေရာက္လာတာနဲ႕ အမွ် တိမ္တိုက္ေတြက က်မတို႕ေအာက္ကို ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ ျမိဳ႕ေလးရဲ႕ တည္ေဆာက္ပံု၊ အိမ္ပံုစံ၊ ေပါက္ေနတဲ့ အပင္ေလးေတြဟာ က်မ ငယ္ငယ္က ေနခဲ့တဲ့ က်မရဲ႕ ခ်စ္စရာ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕နဲ႕ ခပ္ဆင္ဆင္တူတာေၾကာင့္ ခ်င္းျပည္နယ္ကို က်မ ခ်က္ျခင္းခ်စ္သြားခဲ့တယ္။ 

ငယ္ငယ္တုန္းက ဒီျပည္နယ္ေတြကိုေရာက္ဖို႕ အိမ္မက္ေတာင္ မမက္ခဲ့ဖူးဘူး။ ရန္ကုန္ကိုေတာင္ က်မတို႕ ၿမိဳ႕ေန ေတာ္ေတာ္ေ၀းသား။ ေတာင္ အထပ္ထပ္ကို လမ္းဆိုးဆိုးကို ကားစီးရတာ.. ကားေတြမူး ေပါ့။ ရန္ကုန္သြားရင္ေတာင္ က်မအတြက္ ငရဲက်သလိုပါပဲ။ တစ္ေန႕နဲ႕ တစ္ညေလာက္ စီးရတဲ့ ခရီးကို ေတာင္ႀကီးက ထြက္ၿပီး ၂ နာရီ ၃ နာရီေလာက္ဆိုရင္ ေဖေဖ ရန္ကုန္ေရာက္ၿပီလားဟင္လို႕ ေမးတတ္တဲ့ က်မ။ 

က်မၿမိဳ႕ကေန ေတာ္ေတာ္ေ၀းတဲ့ ဒီခ်င္းျပည္နယ္ကို လာဖို႕ဆိုတာ ဘယ္တုန္းကမွ မေတြးခဲ့ဖူးတဲ့ စိတ္ကူးတစ္ခုေပါ့။ ပထ၀ီသင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီျပည္နယ္အေၾကာင္း က်မ ေအာ္က်က္ခဲ့ဖူးမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ နတ္မေတာင္၊ ၀ိတိုရိယေတာင္ဆိုတာေတာ့ ေခါင္းထဲမွာ က်န္ခဲ့ေပမယ့္ အဲဒီေတာင္ေတြ ဘယ္နားရွိလဲ က်မ တကယ္မသိခဲ့ဘူး။ မွတ္လည္းမထားခဲ့ဘူး။ က်မက စာေတာ္တဲ့ထဲမပါပါဘူး။ ေက်ာင္းစာကို စိတ္၀င္စားတဲ့ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္လည္း မဟုတ္ခဲ့ဘူးထင္တယ္။ 

ငယ္က ကားစီးရင္ ကားမူး အန္ခဲ့ေပမယ့္ တစ္ျဖည္းျဖည္းႀကီးလာတဲ့အခ်ိန္ က်မ သိပ္မမူးတတ္ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခရီးထြက္ရတဲ့အရသာကို မွတ္မွတ္ရရ (၇) တန္း အထိ က်မ မႀကိဳက္ဘူး။ မုန္းလည္း မုန္းတယ္။ ေတာင္ႀကီးမွာ ရာသီဥတု သာသာယာယာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႕ သန္႕သန္႕ရွင္းရွင္းေလးေနရတဲ့ အရသာကိုပဲ က်မႀကိဳက္တယ္။ စာအုပ္ေတြဖတ္၊ သီခ်င္းေလးနားေထာင္ၿပီး အိမ္ထဲမွာပဲ ေနခ်င္တယ္။ (၇)တန္းေလာက္မွာ တစ္မိသားစုလံုး ငပလီ၊ ေခ်ာင္းသာ၊ ကမ္းသာယာေတြ ကားေမာင္းၿပီးသြားၾကတယ္။ က်မ အဲဒီခရီးမွာ နည္းနည္းေလးမွ ေပ်ာ္ခဲ့တယ္လို႕ မထင္ဘူး၊ အမွတ္ရလိုက္တိုင္း စိတ္ညစ္စရာေတြပဲ မွတ္မိတယ္။ ေနပူတာေတြ၊ ဖုန္ထူတာေတြ၊ ေျခေထာက္မွာ သဲေတြေပတာေတြ က်မသိပ္မုန္းခဲ့တယ္။ ကားေပၚမွာ လူေတြတစ္ျပံဳတစ္ေခါင္းႀကီး က်ပ္ညပ္ၿပီးထိုင္ရတာလည္း မုန္းတယ္။ ခရီးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး က်မ အမွတ္ရေနတာေတြေပါ့။ 

ေသခ်ာတာကေတာ့ ခရီးသြားရတာဟာ အိမ္မွာေနရသလို ဇိမ္မက်တာ အမွန္ပဲ။ 

ေနာက္တစ္ခုက ေမေမက စိတ္ပူၿပီး ဟိုဟာမလုပ္နဲ႕ ဒီဟာမစားနဲ႕ ေျပာ၊ က်မက စိတ္က်ဥ္းက်ပ္၊ စိတ္ေကာက္၊ ေမေမက စိတ္ဆိုး၊ ေအာ္ခ်င္ေအာ္မယ္၊ ဆူခ်င္ဆူမယ္ ဆိုတာေတြျဖစ္ေနေတာ့ က်မ ခရီးသြားတိုင္း စိတ္ညစ္ေနတာပဲ။ 

ဒီလိုနဲ႕ (၈)တန္းႏွစ္ ေႏြရာသီမွာ က်မ အမေတြရဲ႕ အဆက္အသြယ္ေၾကာင့္ ရွမ္းျပည္ ေျမာက္ပိုင္းမွာ က်င္းပတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး (၁၀)ႏွစ္ျပည့္အခန္းအနားမွာ ယဥ္ေက်းမွဳအကအဖဲြ႕နဲ႕ က်မလိုက္သြားဖို႕ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ စာရင္းသာေပးလိုက္ရတယ္ က်မ အကဆိုတာ ဘာမွန္းမသိပါဘူး။ ယဥ္ေက်းမွဳအသင္းကလည္း ႀကိဳးစားၿပီးသင္ေပးရွာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာသာရပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ညံ့တဲ့က်မ အဲဒီအပိုင္းမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ညံ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မကို ဒီခရီးကို မေခၚေတာ့ဘူးလို႕ေတာ့ အသင္းက မဆံုးျဖတ္ခဲ့ဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းကို က်မ ဒီေန႕ ဒီရက္အထိ မသိခဲ့ဘူး။ ဒီလိုနဲ႕ က်မတို႕ ေတာင္ႀကီးရွမ္းယဥ္ေက်းမွဳအသင္း၊ ပအိုပ့္ယဥ္ေက်းမွဳအသင္းနဲ႕ ကိုးကန္႕ယဥ္ေက်းမွဳအသင္းတို႕ဟာ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း ခ်င္းေရြေဟာ္ၿမိဳ႕ကို သြားခဲ့ၾကတယ္။ ခရီးဟာ ရက္ ၂၀ ၀င္းက်င္ေလာက္ၾကာတယ္။ မိသားစုမပါပဲ ပထမဆံုး သြားခဲ့ဖူးတဲ့ ခရီးတစ္ရွည္ႀကီးေပါ့။ 

မႏၱေလး၊ ေမၿမိဳ႕၊ လားရွဳိး၊ ေလာက္ကိုင္၊ ကြမ္းလံု၊ ခ်င္းေရြေဟာ္ ေနာက္ တရုတ္ျပည္နယ္စပ္ထိကို ေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္းမွာ တစ္ခ်ဳိ႕လမ္းေတြဟာ ေတာင္ပိုင္းက လမ္းေတြထက္ က်ယ္ျပန္႕ၿပီး တစ္ခ်ဳိ႕လမ္းေတြက်ေတာ့ တကယ့္ကို ကားတစ္စီးစာေလာက္ပဲ က်ဥ္းတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕တစ္ခ်ဳိ႕ေတြဆိုရင္ ကားေပၚက လမ္းေဘးကိုၾကည့္လိုက္တာ ေၾကာက္ၾကတာေပါ့။ 
အဲဒီခရီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ လူေတြ အမ်ားႀကီးကို က်မေတြ႕ခဲ့တယ္။ စရိုက္အစံုကို ျမင္ဖူးခဲ့တယ္။ ဓေလ့ေပါင္းစံုကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ကူညီတတ္တဲ့လူေတြ၊ မနာလိုတတ္တဲ့လူေတြ၊ အတင္းေျပာတတ္တဲ့သူေတြ၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့သူေတြ၊ မ်က္ႏွာထားမာေပမယ့္ က်မဖ်ားတဲ့အခ်ိန္က် ကူညီေပးတဲ့ ဂရုစိုက္ေပးတဲ့သူေတြ၊ (၈)တန္းေက်ာင္းသူေလးဆိုၿပီး ခ်စ္တမ္းကစားဖို႕ ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့သူတစ္ေယာက္ (ေနာက္ က်မျပန္ေတြ႕လို႕ ရီျပေတာ့ သူက က်မကို မွတ္မိဘူးရွင့္)။ 

လူေတြရဲ႕ စရိုက္ေတြ အျပင္ ေနရာတစ္ေနရာနဲ႕ တစ္ေနရာ မတူညီတဲ့ အက်င့္ေတြကိုေတြ႕ရတယ္။ က်မအတြက္ အဆင္မေျပဆံုးတစ္ခုကေတာ့ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း၊ တရုတ္နယ္စပ္၊ တရုတ္စရိုက္ေတြ စိမ့္၀င္ေနတဲ့ ရွမ္းေျမရဲ႕ အိမ္သာဓေလ့။ လူ႕မစင္ကို စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္ငန္းမွာ ျပန္အသံုးခ်တာေၾကာင့္ သူတို႕ရဲ႕ ေရအိမ္ေတြဟာ privacy နည္းနည္းေလးမွ မရွိဘူး။ Hygienic လံုးလံုးမျဖစ္ဘူး။ 

အဲဒီခရီးကျပန္လာၿပီး ေနာက္ခရီးတစ္ခုက လိြဳင္ေကာ္ကို က်မ ဖိုးဖိုးဖြားဖြားနဲ႕ တူတူသြားခဲ့တဲ့ ခရီး။ ဆယ္တန္းေျဖၿပီးခါစေလာက္ကေပါ့။ အဲဒီခရီးစဥ္ ၂ ခုက ခရီးေတြကို က်မထားတဲ့ သေဘာထားကို စတင္ေျပာင္းလဲခဲ့တယ္။ 

ဆယ္တန္းေျဖထားၿပီးခ်ိန္မွာ ျမသန္းတင့္ရဲ႕ ေလလြင့္သူကို ဖတ္မိျပန္ေတာ့ သူလို႕ ေရာက္ရာေပါက္ရာ ထြက္သြားခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ က်မမသိစိတ္မွာ ကိန္းေအာင္ေနခဲ့ပံုေပါက္တယ္။ က်မ အသည္းအသန္လိုခ်င္ခဲ့တဲ့ အရာတစ္ခုက ေလာင္းရိပ္ေအာက္က ထြက္ႏိုင္ဖို႕။ က်မ အိမ္မွာ မေနခ်င္ဘူး၊ ဖိုးဖိုးရဲ႕ နာမည္၊ ဖြားဖြားရဲ႕နာမည္၊ ေဖေဖရဲ႕ နာမည္၊ ေမေမ့ရဲ႕နာမည္၊ အမေတြရဲ႕ နာမည္နဲ႕ က်မကို စတင္မိတ္ဆက္ခံတာေတြကို က်မ မႀကိဳက္ဘူး။ ဘယ္သူေျမး၊ ဘယ္သူ႕ သမီး၊ ဘယ္သူညီမဆိုတာေတြေၾကာင့္ က်မဟာ က်မကိုယ္ပိုင္ ျဖစ္တည္မွဳကို တည္ေဆာက္ခြင့္မရခဲ့ဘူး။ 

ဆယ္တန္း ေအာင္စာရင္းထြက္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မ ေတာင္ႀကီးကေန ထြက္လာခ်င္တဲ့၊ အိမ္ကေန ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ထြက္သြားလိုက္ဖို႕ ဆိုတဲ့ အိမ္မက္ေနာက္ကို က်မလိုက္ပစ္လိုက္တယ္။ ပထမဆံုး မႏၱေလးမွာ ႏိုင္ငံျခားဘာသာ တကၠသိုလ္သြားတတ္လိုက္တယ္။ အျမဲ ေအးခ်မ္းတဲ့ ရာသီဥတုထဲမွာ လံုးခ်င္းအိမ္ေလးနဲ႕ ေနခဲ့တဲ့က်မ အေဆာင္သူ အေယာက္ ၄၀ ၅၀ ၀င္းက်င္နဲ႕ သံုးေပေလာက္က်ယ္တဲ့ ကုတင္ေလးတစ္လံုးေပၚမွာ တစ္ေယာက္တည္းဘ၀ကို စခဲ့တယ္။ က်မဆီမွာ ေကာ္ဖီ၊ ေခါက္ဆဲြေျခာက္ေတြထည့္ထားတဲ့ ေသတၱာတစ္လံုး၊ အ၀တ္အစားထည့္တဲ့ ေသတၱာတစ္လံုးရွိတယ္။ စာအုပ္နည္းနည္းရွိတယ္။ က်မေရးထားတဲ့ ကဗ်ာေတြရွိတဲ့ စာအုပ္နည္းနည္းရွိတယ္။ 

ပထမႏွစ္၀က္တတ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မမ်က္လံုးေတြ စာဖတ္လို႕မေကာင္းေတာ့ဘူး။ မ်က္ရည္ပူေတြက်လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႕ မွန္မွန္တစ္လက္ဟာ က်မရဲ႕ အေဖာ္ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ သူမရွိရင္ က်မဘယ္မွ သြားလို႕မရေတာ့ဘူး။ 

အသက္ ဆယ္ငါးႏွစ္ မႏၱေလးမွာ က်မဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဘာျဖစ္ခ်င္တာလဲ မသိခဲ့ဘူး။ စာေတြဖတ္ေနခ်င္တယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေလးေနခ်င္တယ္။ စရိုက္တူတဲ့သူေတြနဲ႕ ေပါင္းခ်င္တယ္။ ခက္တာတစ္ခုက က်မဟာ အေပါင္းအသင္းကို ေပါင္းတတ္တဲ့သူမဟုတ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက မိန္းကေလးေတြနဲ႕ က်မ မေပါင္းတတ္ဘူး။ မန္းေလးမွာေနခဲ့တဲ့ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ေပါင္းလို႕ရတဲ့ မိန္းခေလး ၃ ေယာက္ပဲရွိတယ္။ ၂ေယာက္က က်မထက္ ၃ ႏွစ္ေလာက္ႀကီးတဲ့ အမ၂ေယာက္၊ တစ္ေယာက္က က်မနဲ႕ အထက္တန္းတူတူတတ္ခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္း။ ဒီလိုနဲ႕ က်မ ေယာက်ာၤးေလးေတြကိုလည္း ေပါင္းၾကည့္ေပမယ့္ တကယ္ကိုက္ညီတဲ့ သူငယ္ခ်င္း မေတြ႕ခဲ့ဘူး။ မန္းေလးမွာ ေနခဲ့တ့ဲ တစ္ႏွစ္ဟာ က်မလူေတြကို ေပါင္းၾကည့္လိုက္ ျပန္ကြာသြားလိုက္နဲ႕ပဲ ၿပီးသြားခဲ့တယ္။ ရင္ခုန္ဇာတ္လမ္းေလးေတြရွိေပမယ့္ အဲဒါေတြက တကယ့္ကို ဇာတ္လမ္း အစေလးပ်ဳိးလိုက္ က်မက ေျပးလိုက္၊ သူတို႕က ေျပးလိုက္နဲ႕ ၿပီးသြားတာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ရင္ပဲခုန္ခ်င္တာေလ ရည္းစားလိုခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ 

မန္းေလးမွာ ေက်ာင္းတတ္ေနရင္း က်မ အိမ္ကို ခနခနျပန္ပါတယ္။ ကားစီးရတာကို အသားက်လာတယ္။ ကားမမူးတတ္ေတာ့ဘူး။ ပထမႏွစ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ က်မစေတြးတာက ဒီအတိုင္း မန္းေလးမွာ ဆက္ေနရင္ က်မ စာလည္းျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ျဖစ္လာဖို႕မလြယ္ပါဘူး။ ကေလရိုက္ေနတာတာ မ်ားမ်ားကို။ စာသမားလိုလုိဘာလိုလိုနဲ႕ ခံစားခ်က္သမားလိုလို ဘာလိုလုိနဲ႕ေပါ့ေလ။ 

ဒါနဲ႕ က်မ ရန္ကုန္ေက်ာင္းကို ေျပာင္းတတ္တယ္။ စာဆိုတာကို တကယ့္ကို နဖူးေတြ႕ ဒူးေတြ႕ပါပဲ။ အၿပိဳင္အဆိုင္ႀကိဳးစား၇တယ္။ အဲဒီမွာ က်မ တကယ္ကို ဂိုက္ျဖစ္ခ်င္ေနၿပီ၊ စာကို အသည္းအသန္လုပ္တယ္၊ တိုးတတ္ဖို႕ လမ္းေၾကာင္းကို အသည္းအသန္ရွာတယ္။ ပတ္၀င္းက်င္က လူေတြကလည္း ကိုယ့္အိမ္မက္ဆီကို ေျပးေနတဲ့ လူငယ္ေတြခ်ည္းပဲ။ 

ဒီလိုနဲ႕ က်မ ဂိုက္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အိမ္မက္၊ ျမန္မာျပည္အနံ႕ကို ခရီးဆန္႕ခ်င္တဲ့ အိမ္မက္၊ က်မအေတြ႕အၾကံဳေတြ စာေတြျပန္ေရးခ်င္တဲ့ အိမ္မက္၊ ခရီးထြက္ၿပီး ကင္မရာတစ္လံုးနဲ႕ ဓါတ္ပံုရိုက္ခ်င္တဲ့ အိမ္မက္ေတြဟာ တစ္ျဖည္းျဖည္း က်မကို ဆဲြေဆာင္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခ်င္းျပည္ဆိုတဲ့ေနရာဟာ က်မ အိမ္မက္ထဲ တစ္ခါျပန္၀င္လာျပန္တယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံျခားသားေတြဟာ ခ်င္းျပည္နယ္ကို ပရဲထိုးထားတဲ့ မိန္းမေတြကို ၾကည့္ဖို႕၊ ငွက္ၾကည့္ဖို႕၊ နားေပါက္အက်ယ္ႀကီးနဲ႕ အမ်ဳိးသမီးေတြကိုၾကည့္ဖို႕၊ ၀ိတိုရိယေတာင္ကို တတ္ဖို႕ သြားၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခ်င္းျပည္နယ္ကို ႏိုင္ငံျခားသား၀င္ဖို႕ဆိုရင္ ကာကြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကို ယူေနရတုန္းေပါ့။ 

အဲဒီရက္ေတြထဲမွာ က်မပတ္သက္မိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ခ်င္းျပည္နယ္၊ ေကာ့ေသာင္း စတဲ့ သြားလာရ ခက္ခဲတဲ့ ေနရာေတြကို လာတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကို တာ၀န္ယူပို႕ေပးနဲ႕တဲ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္းတစ္ခုက ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ သူက အဲဒီေနရာေတြကို ကိုယ္တိုင္လည္း တစ္ခါတစ္ရံလုိက္သြားေလ့ရွိတယ္။ သူ ခ်င္းျပည္ကို သြားေတာ့မယ္ဆိုတိုင္း က်မခံစားရတာက ခရီးၾကမ္းရွည္ႀကီးကို သြားလိုက္သလိုပဲ။ လိုက္သြားဖို႕ဆိုတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တဲ့အေျခအေနမဟုတ္ဘူးေပါ့။ သူက်မေဘးမွာမရွိေတာ့တဲ့အခ်ိန္က်မွာ က်မရဲ႕ ခ်င္းျပည္အိမ္မက္ဟာလည္း သူနဲ႕တူတူ ေမွးမိွန္သြားျပန္တယ္။ 

ဒီလိုနဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္ေတြၾကားထဲမွာ က်မဟာ ျမစ္၀ကြ်န္းေပၚ၊ ရခိုင္ျပည္နယ္ေတြမွာ လွည့္လည္ အလုပ္လုပ္ေနတာေပါ့။ ၂၀၁၂ ဇြန္လမွာေတာ့ က်မ ပထမဆံုးခ်င္းျပည္နယ္ကို ေျခခ်ခဲ့ရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ထိ ခ်င္းျပည္နယ္အတြက္ က်မ အလုပ္လုပ္ေပးရလိမ့္မယ္လို႕ မထင္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒီျပည္နယ္ေလးဟာ က်မလာခဲ့တဲ့ ရွမ္းျပည္နဲ႕ အနည္းငယ္ဆင္တာေၾကာင့္ ဒီေဒသေလးကို သံေယာဇဥ္ျဖစ္မိခဲ့တယ္။ 

၂၀၁၃ ဒီဇင္ဘာလမွာေတာ့ က်မ အခုေရာက္ေနတဲ့ ကန္ပက္လက္ကို ပထမဆံုးေရာက္ခဲ့တယ္။ ေရာက္တဲ့ေန႕မွာပဲ က်မတို႕ ၀ိတိုရိယေတာင္ထိပ္ကို ေရာက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီေတာင္ထိပ္ကို ဒီျပည္နယ္အတြက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ က်မ ၂ ႀကိမ္ပဲေရာက္ခဲ့တယ္။ ေတာင္ဇလပ္ကို ေတြ႕ဖူးခဲ့တယ္။ 

၂၀၁၃ ဒီဇင္ဘာလကေန ၂၀၁၄ စက္တင္ဘာလအတြင္း ဒီၿမိဳ႕ကို က်မ တလကို တစ္ႀကိမ္ေရာက္ခဲ့တယ္။ အခု ၂၀၁၅ ဇန္န၀ါရီလ။ ဒီတစ္ႀကိမ္ဟာ ခ်င္းျပည္နယ္ကို က်မလာရတဲ့ ေနာက္ဆံုး ခရီးစဥ္ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေနာက္တစ္ခါ ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာရမယ္ဆိုတာ က်မ ေသခ်ာမေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ 

ဒီျပည္နယ္ေလးဟာ က်မတို႕ ႏိုင္ငံထဲမွာ လူေတြ ေမ့ေနတဲ့ ေနရာေလး။ 

ဒီၿမိဳ႕မွာ …. 

လွ်ပ္စစ္မီး တစ္ရက္မွာ ၂ နာရီေလာက္ပဲရတယ္။ 

အင္တာနက္မရွိဘူး။ 

CDMA 450 network ကလဲြလို႕ တစ္ျခား network မရွိဘူး။ 

အဆင့္မွီတဲ့ ဟိုတယ္တစ္လံုးဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ လအနည္းငယ္ကမွ စဖြင့္တယ္။ 

ေနထိုင္သူေတြဟာ ဗုဒၵဘာသာတစ္၀က္နဲ႕ ခရစ္ယာန္တစ္၀က္ေလာက္ရွိတယ္။ 

တိုက္အိမ္ရွားတယ္။ ေျခတံရွည္ ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ေပါတယ္။ 

ရိုးသားမွဳေပါတယ္။ 

အရက္သမားေပါတယ္။ (ဒါပဲလုပ္စရာရွိတာကို) 

ပိုက္ဆံရွားတယ္။ 

အလုပ္အကိုင္ရွားတယ္။ 

ဘာမွမရွိဘူးလို႕ နာမည္ႀကီးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပါးရဲထိုးထားတဲ့ မိန္းမေတြကို ေနရာအနံ႕မွာေတြ႕ရတယ္။ 

 တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္တယ္။

သီခ်င္းသံေတြရွိတယ္။

ရာသီဥတု ေအးခ်မ္းသလို လူေတြလည္း ေအးခ်မ္းတယ္။

အတၱမာန၊ ေဒါသေလာဘရွားတယ္။

ညအခ်ိန္ဆို ေကာင္းကင္မွာ ၾကယ္ေတြရွိတယ္။

အဲဒီ ၾကယ္ေတြကို ၾကည့္ဖို႕လည္း အခ်ိန္ရွိတယ္။

ဒီေနရာကိုလာဖို႕ က်မေနတဲ့ေနရာကေန ၇နာရီ ကားစီးရတယ္။

တစ္ခါတစ္ေလ မိုးက်ေနတဲ့အခ်ိန္ လမ္းပိတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ သဲေခ်ာင္းေတြ ေရေက်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ အဲဒီထက္မကၾကာတယ္။

က်မ မနက္ျဖန္မနက္ ဒီၿမိဳ႕ေလးက ျပန္မယ္။ ဘယ္ေတာ့ျပန္ေရာက္မယ္လို႕ က်မ မသိဘူး။ ေသခ်ာတာေတာ့ ဒီၿမိဳ႕ေလးမွာ က်မ လြမ္းစရာအရာေတြ အမ်ားႀကီးက်န္ခဲ့တယ္ဆိုတာပါပဲ။

ဒီေနရာေလးကို အလုပ္နဲ႕မဟုတ္ပဲ အပန္းေျဖဖို႕နဲ႕ ဓါတ္ပံုရိုက္ဖို႕သက္သက္၊ ကင္မရာတစ္လံုးလြယ္ၿပီး တစ္ရက္ရက္မွာ က်မျပန္လာခ်င္ေသးတယ္။ က်မတစ္ေယာက္တည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ အေဖာ္ပါခ်င္လည္း ပါမယ္ေပါ့။


ဘ၀ဆိုတာ ႀကိဳေရးထားတဲ့
စာအုပ္တစ္အုပ္လို႕ 
ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာေျပာ 
အနာဂါတ္ကို 
ဘယ္သူမွ ႀကိဳတင္မသိႏိုင္ပါဘူး။

၃၀ ရက္၊ ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၁၅။
ကန္ပက္လက္ၿမိဳ႕။ 
ည ၁၀း၀၀ နာရီ 

No comments:

Post a Comment